The Israeli Ministry of Education sent attorney Mordechai Bass to investigate the Beit Yaakov girl's school, Immanuel, Israel, in January 2008. See report here in English translation, then photocopied, then typed in Hebrew for easier reading. דו"ח עו"ד מרדכי בס על בית הספר לבנות עמנואל בית יעקב היה גזענות? ?Was there racism :He conclude s אין לי אפוא אלא להביע צערי על שטעונות כאלא - שבכל מקום שבו אנו מוצאים כי יש להן, הצדקה, לאזור את כל כוחותינו ולהלחם באפליה העדתית מלחמת חורמה - מעולות ונזרקות לחלל .האוויר, ומרבות שנאה בישראל, במקום בו אין להן בסיס When ethnic discrimination actually occurs, we must combat it with all our might. I express my sorrow about complaints like these - thrown in the air - that increase hatred among Israel, and are totally baseless ------ Attorney Mordechai Bass' Evaluation: Page 1 Invitation to investigate “On January 28 2008 I was invited to evaluate the complaints...
This essay is in English below. ראה כתבה הנ"ל בעברית, אז באנגלית Community Health Nursing in Shomron (2002–2023) Over two decades as a community and school nurse in Shomron, I witnessed both the power of trust-based care and the systematic erosion of Israel’s once-robust public health infrastructure. My experience underscores some major concerns: סיעוד בריאות קהילתי בשומרון (2002–2023) במשך שני עשורים כאחות בית ספר בשומרון , תחת קבלנים: משרד הבריאות, האגודה לבריאות, נטלי, ופמי, הייתי עדה הן לכוחו של טיפול מבוסס על בנית אמון והן לירידה של תשתית בריאות הציבור החזקה של ישראל בעבר . ניסיוני מדגיש דאגות עיקריות : 1. אמון וכשירות תרבותית מניעים עמידה בדרישות החיסונים בעמנואל , עיירה חרדית ברובה , לא התרחשו התפרצויות של מחלות שניתן למנוע באמצעות חיסונים . הדבר נבע מבניית אמון ארוכת טווח , נוכחות עקבית וטיפול תואם תרבותית . אפילו משפחות שהססנו מחיסונים בחרו בהיענות חלקית כאשר פנו אליהן בהבנה ובכבוד . הספרות תומכת בכך : סיעוד מבוסס קהילה ורגישות תרבותית משפר את התוצאות....
The school nurse in Israel used to be present once a week in a school. This means, if she vaccinated on a Thursday, the following Thursday she could check in with the pupils to see if they experienced any side effects form the vaccine. I was a school nurse in Israel for 21 years. In about 2005, we started traveling among more schools, and were not present weekly to check on the children, instead, we were told to tell the school if their teachers noticed any side effects. How can teachers be the ones to report side effects? What happened was that we only heard about side effects if there was a crisis, such as many children absent, or many complaining of pain, fever, rash, etc. Teachers in turn became more stressed. They were under increasing pressure to complete their curriculum, they had little time for vaccines and I doubt if they were able to recognize subtle side effects of vaccines. One way to run a business is to overwork the employees until they cannot ...
Comments
Post a Comment